Маркетинг для вашого бізнесу: 3 базові складові

Успіх вашого бізнесу напряму залежить від ефективності маркетингу. Тому, якщо ви достатньо амбіційні, щоб націлити свій бізнес на швидкий ріст та розвиток, ця стаття — ваш базис для успішного розвитку!
Маркетинг — сфера надзвичайно широка, і коли власник бізнесу починає у неї занурюватись, стає незрозуміло за що спершу братись, куди влкладати кошти та й чи потрібно це саме для його конкретного бізнесу.

Проте хочете ви чи ні, а успіх вашого бізнесу напряму залежить від ефективності маркетингу. Тому, якщо Ви достатньо амбіційні, щоб націлити свій бізнес на швидкий ріст та розвиток, ця стаття — ваш базис для успішного страту!
Позиціонування
Зараз усі стараються надавати якісні послуги чи виробляти якомога якісніші товари, якнайкраще задовольнити потреби клієнта. Цього більше не достатньо, якщо Ви хочете розвивати бізнес. Вам потрібно виділятись, мати ту характеристику, яка зробить особливою саме Вашу компанію і приведе нових клієнтів.

Як можна позиціонувати свій бізнес?

1
Першість
Evian — французький бренд мінеральної води витрачає $20 млн на рекламу, щоб нагадувати споживачам, що він був першим. Гарвард був першим коледжем в Америці й досі сприймається як лідер.
2
Володіння атрибутом
Атрибут — це характеристика, особливість, відмінна риса особи чи речі.
Наприклад, атрибутами для зубної пасти може бути захист від карієсу чи усунення неприємного запаху з рота. Для автомобілів — швидкість (Ferrari), безпека (Volvo), стиль (Jaguar), надійність (Toyota).
3
Лідерство
«Лідер, який не вихваляється — це найкраще, що може трапитись з конкурентом».

Лідерство може бути у різних варіаціях: продажах, технологічне чи наукове лідерство тощо.
4
Спадщина
Franzia — один із найпопулярніших в США видів вина — публікує історію заснування бренду прямо на упаковці, адже вона цікава та важлива.

Тут йдеться і про географічну спадщину. Наприклад, ми знаємо, що найкращі годинники виготовляють у Швейцарії, комп'ютери — у США, а косметику — у Франції.
5
Ринкова спеціалізація
Ось як позиціонують себе деякі бренди одягу:

  • The Gap: повсякденний одяг для молодих серцем
  • Benetton: одяг з вовни та бавовни для молоді
  • Victoria’s Secret: сексуальна спідня білизна
  • Foot Locker: спортивне взуття
  • Banana Republic: престижний повсякденний одяг

Іншими відмінними способами диференціації може бути те, як виготовляється продукт, його перевага чи можливість бути найновішим або ж різним у різних місцях.

В той же час широкий вибір, креативність та ціна вже давно перестали бути базовими можливостями позиціонування або, як мінімум, підходять далеко не всім.
Що прочитати на цю тему?
  • «Диференціюйся або помри», Джек Траут, Стів Рівкін
  • «Позиціонування. Битва за розум», Ел Райс, Джек Траут
Стратегія
Якщо Ви хочете бачити свою компанію успішною та прогресивною, то цього не можна досягнути блукаючи навмання. Чітке бачення того, куди Ви хочете прийти та як це зробити, нарощування потужності, ризик та суперництво — це все елементи побудови стратегії вашої компанії, яка, при її правильному складанні, дасть свої позитивні результати.

5 правил побудови стратегії для створення успішної компанії

1
Дивіться вперед, відраховуйте назад
2
Грайте по-крупному, але не ставте на кін компанію
3
Створюйте не просто продукт, а платформу і екосистему
4
Використовуйте силу і перевагу — досвід дзюдо і сумо
5
Знайдіть міцну опору і створюйте на ній всю конструкцію
Що прочитати на цю тему?
Ці 5 правил детально описані у книзі «Стратегії геніїв. Уроки Білла Гейтса, Енді Гроува і Стіва Джобса», написаною Девідом Йоффі та Майклом Кусумано.

Іншою корисною книгою на цю тему може стати «Гарна стратегія. Погана стратегія», Ричарда Румельта або «Стратегія блакитного океану», авторами якої є В. Чан Ким і Рене Моборн.
Робота з клієнтами
Чому це важливо? Відповідь очевидна — тому що клієнти платять вам гроші, купуючи товари чи користуючись послугами. Але задуматись і працювати вам потрібно не над тим, щоб щось продати один раз, а над тим, як перетворити покупця в клієнта на все життя. Так ви забезпечите собі постійний дохід та розвиток компанії.
І ось кілька порад
Дізнайтесь, що потрібно клієнтам і давайте їм це.
Системний підхід до обслуговування.
Обіцяйте менше, робіть більше.
Коли клієнт про щось просить, завжди відповідайте — так.
Кожен працівник повинен мати повноваження для розбору скарг та вирішення проблем.
Заохочувати клієнтів вказувати вам на недоліки у вашій роботі.
Вимірюйте все.
Платіть людям як партнерам.
Будьте ввічливими з людьми.
Дізнайтесь, як працюють найкращі, запровадьте у себе цю систему, а потім вдосконалюйте її.
Що прочитати на цю тему?
Вищезазначені поради детально описані у книзі «Клієнти на все життя» Карла Сьюелла.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda