Особливості нової редакції Інкотермс 2020

Щоб забезпечити зовнішній ринок торгівлі міжнародними правилами тлумачення найбільш часто використовуваних торгових термінів, Міжнародна торгова палата вперше видала правила Інкотермс у 1936 році. До них неодноразово вносилися зміни. На сьогодні ми користуємося правилами Інкотермс 2010. Однак вже з 01 січня 2020 року набирає чинності нова редакція правил Інкотермс 2020.
Ольга Оліярник
У зв'язку з необхідністю забезпечити зовнішній ринок торгівлі міжнародними правилами тлумачення найбільш часто використовуваних торгових термінів, Міжнародна торгова палата вперше видала правила Інкотермс у 1936 році, до яких неодноразово вносилися зміни, зокрема в 1953, 1967, 1976, 1980, 1990, 2000, 2010 роках.

На сьогодні ми користуємося правилами Інкотермс 2010. Однак вже з 01 січня 2020 року набирає чинності нова редакція правил Інкотермс 2020.

Правилами Інкотермс-2020 передбачено використання 11 правил, що розділені на два окремі класи. Перший клас включає в себе сім правил, які можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту та його кількості. До цього класу відносяться наступні терміни: EXW, FCA, CPT, CIP, DAP, DPU і DDP. Другий клас має назву «Для морського та внутрішнього водного транспорту», оскільки пунктом поставки і місцем, до якого здійснюється перевезення товару покупцю, є порти. До цього класу відносяться наступні терміни: FAS, FOB, CFR і CIF.

В нових правилах Інкотермс 2020 передбачаються наступні зміни:

1
Скасування терміна EXW (самовивіз)
Цю поставку було скасовано, оскільки її умови використовуються компаніями в багатьох країнах тільки для внутрішньої торгівлі і практично не застосовуються для міжнародної торгівлі. Окрім цього, базисна умова поставки EXW в редакції Інкотермс 2010 суперечить положенням нового Митного кодексу Європейського Союзу, оскільки відповідальність експортера настає після експортного митного оформлення товару для вивозу.
2
Скасування терміна FAS (вільно уздовж борта судна)
Цю умову поставки використовують, якщо товар доставляється продавцю в порт відправлення країни експортера, в результаті чого застосовується дуже рідко. Так, якщо використовується термін FAS і є затримка в прибутті судна, товар буде в доці протягом декількох днів доступний тільки покупцеві, і, навпаки, якщо судно прибуде заздалегідь, товар не буде доступний покупцеві для відправки. Фактично, умови поставки FAS використовуються тільки для експорту в основному сипучих товарів (мінералів і зернових).
3
Поділ терміна FCA (Франко перевізник) на два базиси поставки
Ця поставка використовується найчастіше у міжнародній торгівлі, оскільки передбачає застосування будь-якого виду транспорту та використання будь-якого місця доставки товару, який знаходиться у країні продавця. У нових правилах FCA поділятиметься на два види: для наземної доставки та для морських контейнерних поставок.
4
Зміна умов поставок FOB та CIF для контейнерних перевезень
На сьогодні умови поставки FOB (Free On Board – Вільно на борту) і CIF (Cost, Insurance and Freight – Вартість, страхування і фрахт) актуальні для вантажів, що перевозяться водним видом транспорту шляхом розміщення товару на борту судна навалом або в упаковці. При розміщенні товару в контейнері продавець передає товар перевізнику на терміналі, а не розміщує його на борту судна. А тому у нових правилах умови поставки FOB і CIF будуть застосовуватись для транспортування контейнерів, що є дуже актуальним для учасників зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють свою торгівлю у контейнерній тарі. Додатково змінюються також страхові зобов'язання між продавцем і покупцем при умовах поставок CIF і CIP.
5
Запроваджується новий термін – CNI (Cost and Insurance – Вартість і страхування)
Цей термін означає, що продавець виконав поставку, коли застрахований товар розміщений в зазначеному порту відвантаження. Базис поставки CNI буде входити до групи «С», тобто ризик транспортування і пошкодження товару буде передаватися від продавця до покупця в порту відправлення. CNI дозволить продавцеві-експортеру нести відповідальність за міжнародне страхування вантажу. Умови поставки CNI призначені для заповнення прогалини між термінами FCA і CFR/CIF. На відміну від терміна FCA, умови поставки CNI включатимуть вартість міжнародного страхування за рахунок продавця-експортера, а на відміну від CFR/CIF – не включатимуть фрахт.
6
Запроваджуються два нові терміни: DTP і DPP
Вони засновані на умовах поставки DDP, який як наслідок скасовується. Умови поставки DTP (Delivered at Terminal Paid – доставка на терміналі з оплатою мита) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до терміналу (порт, аеропорт або логістичний центр) у країні призначення покупця. Умови поставки (Delivered at Place Paid – доставка до місця з оплатою мита) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до будь-якого місця, що не є транспортним терміналом.
Таким чином, з огляду на вищезазначене, нова редакція Інкотермс 2020 не зазнала масштабних змін у порівнянні з попередньою редакцією правил Інкотермс 2010.

Важливість міжнародних правил Інкотермс для зовнішньоекономічної торгівлі не викликає сумнівів, а тому міжнародним компаніям необхідно з 01 січня 2020 року переконатися, що їхні контракти відповідають новим вимогам правил Інкотермс 2020, щоб уникнути у майбутньому невизначеності та суперечок.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
ТОВ «Юридична компанія «Мейн Бізнес Партнер»
+38 (032) 297 56 26
+38 (068) 378 37 60
info@mbusinesspartner.com.ua
код ЄДРПОУ: 42414243
м. Львів, площа Ринок, 20/3, 79008
м. Київ, проспект Перемоги, 24, офіс 125, 04116, БЦ «Smart Plaza Polytech»

Made on
Tilda