Коронавірус vs бізнес

Кількість інформації про COVID-19 в мережі та поза нею збільшується шаленими темпами. На жаль, так само швидко й сам вірус перетинає кордони країн та навіть материків. Ми вирішили структуровано викласти основні пукти у питанні, як епідемія коронавірусу впливає на економіку, які заходи приймаються урядами та власниками компаній для запобігання кризового становища, у якому опинились підприємства, та які уроки підприємці можуть винести із цієї ситуації.
Іванна Мельничук
Кількість інформації про COVID-19 в мережі та поза нею збільшується шаленими темпами. На жаль, так само швидко й сам вірус перетинає кордони країн та навіть материків.

Ми сподіваємось, що ви знаєте про дієві методи, які допоможуть вам запобігти захворюванню.

Ми ж вирішили розбіратись у масі даних та новин, щоб структуровано викласти основні пукти у питанні, як епідемія коронавірусу впливає на економіку, малий та великий бізнес, які заходи приймаються урядами та власниками компаній для запобігання кризового становища, у якому опинились підприємства, та які уроки підприємці можуть винести із цієї ситуації.

Хронологія подій

Насамперед крок за кроком відслідкуємо події, що передували даній ситуації.
10.12.2019
Торговець морепродуктами на ринку китайського міста Ухань відчув нездужання. Думаючи, що застудилася, він звернувся до невеликої місцевої клініки, щоб пройти лікування, а потім повернулася до роботи. Через 8 днів 57-річний чоловік був ледь притомний на лікарняному ліжку — це була перша підозра на невідомий до того коронавірус.
31.12.2019
Влада Китаю підтвердила, що у лікарнях стикнулись із десятками випадків захворювань дихальної системи, походження якої не могли встановити.
11.01.2020
Китайські ЗМІ повідомили про першу смерть від хвороби, спричинену невідомим вірусом, який на той час вже діагностували у десятків людей. 61-річний чоловік був постійним клієнтом на ринку в Ухані, де, як вважають, й виникло захворювання. Повідомлення про його смерть надійшло перед одним з найбільших свят у Китаї, коли сотні мільйонів людей подорожують по всій країні.
20.01.2020
Підтвердились перші випадки зараження вірусом за межами Китаю. Згідно зі звітом Всесвітньої організації охорони здоров'я, вони мали місце в Японії, Південній Кореї та Таїланді.
23.01.2020
Влада Китаю закрила Ухань, скасувавши рейси літаків та поїздів, що виїжджали з міста, та зупинивши в ньому автобуси, метро та пороми. На той момент у світі щонайменше 17 людей загинули, а понад 570 були заражені.
30.01.2020
Всесвітня організація охорони здоров'я оголосила глобальну надзвичайну ситуацію, пов'язану з охороною здоров'я населення.
02.02.2020
Перша смерть від коронавірусу була зареєстрована за межами Китаю. 44-річний чоловік на Філіппінах помер після зараження. До цього моменту загинуло понад 360 людей.
05.02.2020
Після двотижневої поїздки до Південно-Східної Азії понад 3600 пасажирів опинились на карантині на борту круїзного судна «Diamond Princess» в Йокогамі, Японія.
07.02.2020
Смерть китайського лікаря Лі Венліяна, який намагався підняти тривогу, викликала гнів щодо того, як китайський уряд зазнав фіаско у спробі впорався з епідемією. А самого лікаря чимало людей визнали героєм за те, що він намагався викликати ранні сигнали тривоги, наголошуючи, що ситуація з інфікованими може вийти з-під контролю.
14.02.2020
Франція оголосила про першу смерть від коронавірусу в Європі. 80-річний китайський турист помер в лікарні Парижу.
19.02.2020
Іран оголосив про два випадки зараження коронавірусом в країні, а через кілька годин заявив, що обоє пацієнтів померли. Через два дні Іран оголосив про ще два випадки смерті.
23.02.2020
Європа зіткнулася з першим великим спалахом епідемії, коли кількість зареєстрованих випадків в Італії зросла від менш ніж п'яти до більш ніж 150. У регіоні Ломбардія чиновники закрили 10 міст після того, як в Кодоньо, на південному сході Мілана, раптово виникло скупчення інфікованих.
26.02.2020
Латинська Америка повідомляє про свій перший випадок коронавірусу. Бразильські представники охорони здоров'я заявили, що 61-річний чоловік Сан-Паулу, який нещодавно повернувся з відрядження до Італії, пройшов позитивний тест на коронавірус.
28.02.2020
Нігерія, найбільша за чисельністю населення та економічно найпотіжніша країна Африки, підтвердила свій перший випадок коронавірусу. Пацієнт був громадянином Італії, який повернувся з Мілану.
29.02.2020
Сполучені Штати фіксують свою першу смерть від коронавірусу та оголошують обмеження подорожей.
09.03.2020
В Італії ввели карантин на всій території держави. Заборонено рух між регіонами та містами; закриті школи та університети, більшість установ; обмежено час роботи закладів громалського харчування; культурні та спортивні заходи скасовано.
11.03.2020
Уряд України прийняв рішення, що з 12 березня 2020 року в Україні запроваджується тритижневий карантин для усіх закладів освіти.
Вірус уже завбрав життя чималої кількості людей, не збавляючи темпів розповсюдження. Його вплив зазнали й власники бізнесу. Зупинимось детальніше на тому, які заходи приймають глави великих корпорацій у цей період, як уряди держав допомагають малому бізнесу, висвітливши ситуацію та розміри збитків в Італії — країні, яка залишається центром епідемії у Європі.
Великий бізнес
По мірі поширення спалаху коронавірусу найбільші світові компанії почали малювати похмуру картину розірваних ланцюгів поставок, зупиненого виробництва та порожніх магазинів.

Mastercard, Microsoft, Apple та United Airlines пропонують ознайомитись з тим, як вірус впливає на поведінку споживачів та бізнес-настрої. Опубліковані ними корпоративні бюлетені, а також те, що роблять керівники у відповідь, може визначити, який економічний збиток завдає спалах коронавірусу та чи наступає рецесія.
Деякі компанії висловлюють оптимізм, щодо того, як урядам вдається стримувати розповсюдження вірусу та щодо заходів, які вони впроваджують для підтримки бізнесу. Разом з тим керівники бачать реальну загрозу для своїх підприємств, розуміють, що можуть втратити інвестиції, та навіть передбачають звільнення працівників. Це, у свою чергу, ще більше приглушить економічну активність.

Зниження на фондовому ринку, найбільш стрімке з моменту фінансової кризи, свідчить про те, що інвестори готуються до набагато гірших новин. Головною вразливістю для підприємств у США та Європі є їх зростаюча залежність від Китаю як постачальника та замовника протягом останніх 10 чи 20 років.

Компанія Microsoft заявила, що вірус перешкоджає виробництву ноутбуків і планшетних комп'ютерів, тому вона скоротила прогноз продажів для підрозділу, який виробляє ці продукти.

Проблеми з поставками також негативно вплинули на будівельну сферу. Керівник американської компанії «Toll Brothers» заявив, що вірус затримав поставку освітлювальних деталей.

При цьому китайські споживачі купують менше. Apple визнала, що закриття магазинів у Китаї призведе до зниження продажів iPhone та інших пристроїв.

Компанія Mastercard частково знизила прогноз зростання, оскільки люди здійснюють менше міжнародних поїздок. Страх перед вірусом змусив такі компанії, як Amazon та Nestlé, припинити міжнародні поїздки деяких співробітників. Це падіння попиту в поєднанні з власним занепокоєнням щодо вірусу спонукало авіакомпанії скасувати рейси до Китаю та інших країн Азії, а також до Італії.

Разом з тим, деякі аналітики з Уолл-стріт висловили оптимізм, що Федеральна резервна система та інші центральні банки знизять процентні ставки, щоб допомогти компенсувати економічний стрес, спричинений вірусом.
Видання Business Insider зв'язалося з низкою компаній, щоб дізнатися, як вони боролися зі спалахом коронавірусу. Ось як деякі мережі магазинів та закладів швидкого харчування, великі корпорації та модні бренди реагують на коронавірус:

Burberry

Генеральний директор Burberry Марко Гоббетті визнав, що спалах став серйозною проблемою для Burberry та інших дорогих модних брендів.

«Поки ми не можемо передбачити, як довго ця ситуація триватиме, ми залишаємось впевненими у своїй стратегії».

24 із 64 магазинів бренду в Китаї закриті, в той час як у 40 інших точках продажу діють «скорочені години роботи» та помітне «значне зниження об'ємів продажів».

Гоббетті продовжував говорити у своїй заяві, що компанія «вживає пом'якшувальних дій та всіх запобіжних заходів, щоб допомогти забезпечити безпеку та добробут своїх працівників».

McDonald's

McDonald's оголосив, що скасує свою Всесвітню конвенцію в Орландо і замість цього збере керуючих директорів і франчайзерів онлайн.

У відеозверненні 6 березня Кріс Кемпчінскій сказав, що рішення «було прийнято нелегко» і відбулось це після консультацій з широким колом керівників McDonald's, а також з урахуванням глобальних обмежень на поїздки та інформаційних повідомлень Всесвітньої організації охорони здоров'я.

«Хотілося б, щоб наша система могла зібратися особисто в цьому році, я можу пообіцяти вам це — ми можемо зробити щось дійсно особливе, — сказав він у відео. — Ми постараємося змінити формат, звернувши увагу на цифровий досвід, і прийняти найбільш всеосяжну всесвітню конвенцію в нашій історії.

Starbucks

В останній заяві, опублікованій разом з даними щодо доходів Starbucks, мережа кав'ярень висловила занепокоєння щодо спалаху коронавірусу.

Президент і генеральний директор компанії Кевін Джонсон заявив, що «партнери компанії в Китаї орієнтуються на те, як представники сефри охорони здоров'я реагують на коронавірус».

Більше половини локацій Starbucks в Китаї закрито, в той час як години роботи всіх кафе підлягають модифікації «у відповідь на спалах коронавірусу», йдеться в прес-релізі. Компанія заявила, що її стратегія у фінансовій сфері не змінилася у відповідь на поширення вірусу, хоча вона відстежує такі фактори, як зниження відвідуваності та «збої в роботі».

«Ми як і раніше оптимістичні й віддані довгостроковим можливостям в Китаї, спираючись на спадщину нашого бренду і 20-річний досвід прибуткового зростання», — сказав Джонсон.

Victoria's Secret

Аналітики Morgan Stanley опублікували замітку 2 березня, в якій розглядається вплив коронавируса на Victoria's Secret.

Вони написали, що керівництво материнської компанії L Brands «підкреслило, що Китай є важливим джерелом сировини для всього бізнесу». Результат? Запуск певних моделей білизни та одягу для весняного модельного ряду Victoria's Secret буде відтерміновано на період від двох до чотирьох тижнів.
Малий бізнес
Коли більшість працівників нездужає, клієнти залишаються вдома, а влада вводить карантини, великим компаніям буде складно, проте для малого бізнесу цей період може стати фатальним, пише The New York Times.

Політики деяких країн уже вжили заходів для допомоги малому бізнесу під час спалаху COVID-19. Китай — де 70 відсотків пекінських ресторанів залишаються закритими — зобов'язався допомогти малому та середньому бізнесу, дозволяючи відстрочити певні платежі та забезпечити нижчу оренду та відсотки за позиками. Італія призначила кілька мільярдів доларів допомоги, в тому числі для зниження податків та кредитів для компаній.

Минулого тижня у Сполучених Штатах очікувалось, що Конгрес проголосує за пакет фінансування для постраждалих громад. Цей пакет повинен був розширити програму кредитування малого бізнесу, яку зазвичай пропонують компаніям, що стикаються зі стихійними лихами.

Білий дім та демократи поспішили в середу, 11 лютого, досягти домовленостей щодо узгодження законодавства щодо надання першого траншу економічної допомоги, щоб допомогти американцям впоратися з пандемією коронавірусу, що швидко розповсюджується країною, проте досягти одностайної згоди не вдалося.

Дональд Трамп закликав Конгрес надати невідкладну допомогу тим, хто повинен залишитися вдома у зв'язку з хворобою, піддається карантину або доглядає за іншими, і попросив 50 мільярдів доларів за кредити з низькими відсотками, щоб допомогти малому бізнесу подолати економічний зрив, спричинений вірусом.

Австралійський бізнес отримає пакет допомоги на суму щонайменше 8,7 млрд доларів у відповідь на спалах коронавірусу, оскільки уряд прагне невідкладно стимулювати економіку та стримувати рецесію, що насувається. Грошові виплати для підприємств, субсидії на заробітну плату підмайстрам та масштабне розширення списання миттєвих активів, спрямованих на заохочення до продажу автомобілів, інструментів та промислового обладнання, стануть центральним у розвитку бізнесу.

Бізнес-пакет також буде супроводжуватися допомогою для домогосподарств, при цьому прямі грошові виплати для них становлять частину загального плану економічного стимулювання, який, як очікується, буде коштувати більше 15 мільярдів доларів.

У вівторок перший міністр Уельсу Марк Дрейкфорд закликав канцлера Ріші Сунака забезпечити Уельсу необхідне фінансування для того, щоб впоратися з можливою кризою, оскільки він попередив, що «величезна напруга» може бути поставлена на державні служби. Пан Сунак також оголосив, що фірми в Англії, які вже мали повне полегшення ставок для малого бізнесу, зможуть отримати доступ до 3 000 фунтів стерлінгів.
Італія
На вулицях Мілану сьогодні помітно менше людей, ніж зазвичай. Проте здається, що місто продовжує жити своїм життям: італійці встають зранку, щоб застрибнути в машину й поїхати у справах, в парках вигулюють собак чи займаються спортом, дехто продовжує користуватись громадським транспортом та відвідувати кафе, звертаючи все ж більше уваги на правила гігієни та дотримуючись методів запобігання захворювання, які активно транслюються усіма каналами зв'язку в країні.

Ближче до вечора перед входом у супермаркети можна побачити черги (так намагаються обмежити кількість людей, яка одночасно перебуває в приміщенні), які, втім, швидко просуваються вперед; кафе та ресторани зачиняються о 18:00 й також повинні дбати про те, щоб люди зберігали дистанцію, перебуваючи всередині; щодня закривають все більше закладів та установ, залишаючи відкритими тільки найбільш необхідні; хтось продовжує ходити на роботу, частина населення перебуває вдома зі збереженням заробітної плати, чатина — працює дистанційно (Smart Working), комусь «порадили» взяти відпустку.

Проте це тільки на перший погляд все спокійно, необхідні заходи прийняті —національна економічна система, яка й без того росла слабкими темпами, зазнала значного удару, після якого ще довго доведеться оговтуватись.

Втрати оцінюють в 5-7 мільярдів євро у випадку, якщо криза продовжиться до травня, в той час як губернатор Банку Італії Ігнаціо Віско оцінив скорочення ВВП на 0,2% за рік, а Дослідницька компанія «Prometeia» висуває гіпотезу про скорочення ВВП до -0,3% в 2020 році. В очікуванні остаточних цифр деякі сегменти вже починають розраховувати економічні збитки від вірусу, який «вибрав» Італію в якості своєї основної зони спалаху в Європі.

Одне з найбільш впливових економічних видань Італії — Il Sole 24 ore — визначило галузі, які зазнають найбільших збитків у цей період.
Туризм
В Італії туристичний сегмент оцінюється в цілому у 146 мільярдів євро: цифра, рівна 12% ВВП, генерується мережею з 216 тисяч об'єктів житла та 12 тисяч туристичних агентств. Швидке поширення коронавірусу в Італії спонукало уряди багатьох країн, від Ірландії до Ізраїлю, включити Італію в число країн, «які не рекомендують» для відвідування з метою туризму, та у які «краще уникати» ділових поїздок, а згодом всі рейси були скасовані. Результати вже дають про себе знати з прогнозом безпрецедентного зниження кількості туристів у пасхальний сезон.

На кінець грудня Неаполь втратив 15 тисяч відвідувачів і очікує скасування 30% бронювань у сезон Великодніх свят в порівнянні з -40%, понесеними Венецією, і крахом 60-70% замовлень, зібраних Лаціо, який продовжиться навіть в місяці після свята. Підрахунки, проведені в Мілані також невтішні: від бронювань відмовились до 80% туристів.

Джанні Індіно, віце-президент «Confcommercio» в Емілії-Романьї, сказав, що в цьому секторі, ймовірно, відбудеться падіння продажів до пікових позначок у 80-90%. Торгова асоціація «Federturismo» оцінила збиток в 5 мільярдів євро по всій країні. Остаточний баланс може бути ще більш радикальним. Атмосфера невизначеності також впливає на доходи кінотеатрів, музеїв, галерей та організацію усіх культурні чи спортивні події, що були відмінені або перенесені.
Виробництво
На сьогоднішній день майже 6000 металістів у Ломбардії потерпають від зупинки виробництва і скорочення годин роботи через коронавірус.

Очевидно, що більшість з них є співробітниками компаній, розташованих в «червоній зоні», сюди включено й промислові компанії Бергамо, Мілана і Кремони. Можливий негативний вплив коронавірусу на ломбардну економіку є частиною далеко не безтурботного сценарію: в кінці 2019 року 17 288 робочих були звільнені або залишені вдома зі зменшенням платні, що на 79% більше в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року. Також компанії, які зазнали впливу кризи: 392, + 4,5% в порівнянні з першою половиною 2019 року.

В цілому спостерігається сильне загальне уповільнення економічної активності, що підтверджує тенденцію, вже зафіксовану в першій половині 2017 року, поряд з труднощами багатьох компаній адаптуватися до нового економічному контексту і переорієнтуватися на нову ринкову та економічну ситуацію.
Автомобільна промисловість
Рейтингове агентство «Moody's» проаналізувало вплив коронавірусу на весь ланцюжок поставок та підрахувало, що зростання сектора на глобальному рівні повернеться до позитивного лише у 2021 році. Епідемія, що почалася в Ухані, справді зменшила попит, і — оскільки Китай є важливим центром для автозапчастин — було перервано мережі поставок у цій галузі.

Прогнози «Moody's» щодо світових продажів автомобілів до 2020 року, не тільки завдяки ефекту коронавірусу, але й завдяки новим стандартам викидів, свідчать про падіння на 2,5% у 2020 році, що, втім, покращилось порівняно з падінням на 4,6%, яке було було зафіксовано у 2019 році, але із погіршенням зниження (-0,9%), очікуваного раніше на 2020 рік. Це також матиме вплив на сильний компонентний сектор у Ломбардії та Венето, що є фактично "майстернею" німецьких автомобілів.
Міжнародна торгівля
Черговий удар, ймовірно, буде завдано експорту. За деякими підрахунками, продажі за межами регіонів, що найбільше постраждали від випадків коронавірусу (Лоді, Кремона, Павія, Бергамо, Мілан, Монца, Сондріо, Падуя, Венеція, Тревізо, П'яченца, Парма, Модена та Ріміні), дорівнюють сумі 138 млрд. євро проти загального обсягу експорту 465 млрд. євро.

У цей період зазвичай проходить багато ярмарок для презентації нових продуктів, які були відмінені, що спричинило значні збитки. Мабуть, найсерйозніший удар дістався Мілану, з відстрочкою «Salone del Mobile» на червень: глобальна ярмарка меблів збирає понад 2000 експонентів та 400 000 відвідувачів. Ці заходи проходять у рамках Тижня дизайну, який генерує, за даними Міланської торгово-промислової палати, прибуток від сфер, що з ним пов'язані, в 350 мільйонів євро.
Агропродовольчий ринок
Якщо говорити про транскордонні продажі, то ще одною жертвою ризикує стати агропродовольчий сектор Італії. За даними Istat падіння експорту італійської продукції до Китаю досягло 11,9% лише в січні 2020 року, повернувши тенденцію зростання, яка досягла свого піку в 2019 році: рекордні продажі в 460 мільйонів євро, причому 140 мільйонів євро надійшли лише від експорту вина.

Тільки у 2018 році, за даними агропромислової асоціації «Coldiretti», експорт італійської продукції збільшився до 41,8 млрд євро, передбачивши подальший стрибок на 5% у 2019 році. Серед секторів, що мають найбільше значення, — винний. «Coldiretti» побоюється, що епідемія може спровокувати спекуляції проти італійської продукції, створюючи перевагу іноземному плагіату.

«Coldiretti» також вказує на критичну ситуацію з 500 ферм та конюшень, розташованих у межах червоної зони, де нараховується близько 100 тисяч великої рогатої худоби, яка, безперечно, потребує постійного та адекватного догляду.
Мода
Під час Міланського тижня моди, деякі модні покази відбувалися у досить незвичному форматі: за закритими дверима. Поширення коронавірусу також чинить тиск на італійську мережу поставок, і не лише через незначне відвідування її ключової події. Італійська модна індустрія в 2019 році отримувала доходів у розмірі понад 90 мільярдів євро. Палата моди прогнозувала збитки на 1,8% на початку лютого 2020 року, коли італійська криза ще перебувала у фазі інкубації. Вже зараз збитки, ймовірно, більш болючі.

Особлива проблема проявляється в текстильному районі Прато, де спостерігається зростання тарифів на авіаперевезення до 15% порівняно з тижнями, що передували вибуху епідемії в Італії.
За що бізнес повинен бути вдячний епідемії коронавірусу
Джин Маркс — засновник «The Marks Group», американської консалтингової фірми для малого бізнесу, висловив цікаву думку про те, які переваги епідемія коронавірусу може мати для компаній та їх власників.
Я не можу не звернути увагу на причини, чому все це є гарною новиною в довгостроковій перспективі для бізнесу, як великого, так і малого. В якийсь момент поширення вірусу закінчиться. Речі повернуться до норми. Ринки та економіка відновляться. І багато хто з нас, підприємців, стане розумнішим — набагато розумнішим — через досвід коронавірусу 2020 року.

Для початку, після стількох років заперечення, бізнес нарешті сприйме віддалену роботу як продуктивний та життєздатний спосіб управління своєю робочою силою. Багато працівників, особливо молодших, вимагають можливості працювати вдома або бути більш мобільними. Деякі роботодавці реагували на ці запити, але велика кількість моїх клієнтів виступили проти змін. Зараз страх перед зараженням змушує цих підприємців переглянути свої переконання та дозволити своїм працівникам працювати вдома.

Вірус навчить нас ще одному цінному уроку: заради Бога, перестаньте покладатися на єдиного закордонного постачальника продукції у компанії. І коронавірус підкреслює цю думку: диверсифікація є критичною, якщо ви сподіваєтесь на успіх у довгостроковій перспективі. Звичайно, ці продукти з Китаю, Італії чи Південної Кореї дешевші. Але що, якщо щось — я не знаю, скажімо, вірус, тарифи, війна — перериває ваше постачання? До кого ви звертаєтесь далі? Ми повинні бути вдячні коронавірусу за те, що він нагадав нам, що ми не повинні будувати свій бізнес навколо одного джерела постачання з однієї країни.

Дякую також коронавірусу, що нагадав нам про найбільший урок від спаду 2008 року: готівка — усьому король, а добрі часи не тривають вічно. Найрозумніші власники бізнесу, яких я знаю сьогодні, які орієнтувались на останній економічний спад, розкажуть вам причини, чому вони вижили. Вони звернуть увагу на те, як вони скорочують витрати, експериментують з новими продуктами, співпрацюють, диверсифікують та скорочують непотрібний персонал. Чи не повинні ми робити це постійно? Звичайно, повинні.

Але незалежно від цих стратегій вони також визнають ще одне важливе правило: у них була готівка. Коли у вас є гроші в банку, ви приймаєте розумніші рішення та вкладаєте гроші краще, оскільки ведете переговори з сильнішого фінансового становища. Подивіться, і ви з сумом побачите, що в майбутньому році малий бізнес закриває свої двері через економічне уповільнення, спричинене коронавірусом. Однак ті, що залишаються — найбільш пристосовані — все ще залишаються, бо в банку була готівка. Це не лише коронавірус. Це дарвінізм.

Нарешті, буде одна чудова річ, яку зробить коронавірус для нас. Точніше вісім мільярдів речей. Оскільки, підтримуєте ви рішення чи ні, уряд США витратить більше 8 мільярдів доларів на боротьбу зі спалахом вірусу. Значна частина цієї суми буде інвестована в технічні компанії, стартапи в галузі охорони здоров'я для проведення досліджень та розробок вакцини та інших методів лікування цього та подібних вірусів. Вперше в історії США уряд серйозно поставився до боротьби з грипом, захворюванням, яке вбиває десятки мільйонів американців щороку. Я вважаю, що ця інвестиція матиме успіх. Зважаючи на кількість нових ресурсів та винахідливість, як це може не вдатися?

Я усвідомлюю, що багато людей захворіють і навіть помруть протягом наступних місяців. Будуть негаразди. Але я вдячний за кілька речей.

Що вірус вразив наприкінці зими, коли грип поширювався менше; що так багато урядів у всьому світі вчинили агресивні дії для боротьби з розповсюдженням; що завдяки сучасним комунікаціям та технологіям люди краще та швидше отримують інформацію про способи обмеження передачі вірусу. Але, перш за все, я вважаю, що вірус допоможе багатьом підприємствам, особливо власникам малого бізнесу, бути розумнішими щодо основних речей, яких вони потребують, щоб керувати своїми компаніями і в хороший, і в складний час.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
ТОВ «Юридична компанія «Мейн Бізнес Партнер»
+38 (032) 297 56 26
+38 (068) 378 37 60
info@mbusinesspartner.com.ua
код ЄДРПОУ: 42414243
м. Львів, площа Ринок, 20/3, 79008
м. Київ, проспект Перемоги, 24, офіс 125, 04116, БЦ «Smart Plaza Polytech»

Made on
Tilda